top of page

Laponsko #3

Pátek třináctého pro mě začal naprosto úžasně, protože mě probudila vůně ovesné kaše, ke které se podávalo ještě smoothie a káva. :)

Po snídani jsem šla do města, kde jsem se potkala s Véro a šly jsme do místního Arktika. Což je muzeum, kde se můžete dozvědět mnoho věcí o severských civilizacích a přírodě. Dozvíte se tu i jak vzniká polární záře a máte možnost se položit a podívat se na její promítání.

falešná polární záře

Podívaly jsme se i do samotného města, jehož středem je náměstí věnované skupině Lordi.

Zde jsme se také znovu potkaly s Tanjou, která nás zavedla do místní Choco Deli & Bakery, kde se vyrábí i čokoláda se sobím masem. Takový čokoládový bonbon vás vyjde na 1,30 euro, ale ta chuť za to stojí!

Tanja nám také ukázala oblíbené místo místních dětí – Angry Birds Park. Ale pak už musela na nádraží vyzvednout svojí neteř, která měla přijet na návštěvu.

Já a Véro jsme tedy zatím šly k Tanje domů. Véro navíc neměla ten den, kde spát, ale Tanja se jí nakonec nabídla, že může přespat u ní na podlaze, protože jí přece nemohla vyhnat ven. :)

Já jsem navíc odcházela už ve čtyři hodiny, protože ve tři čtvrtě na šest mi letělo letadlo do Helsinek.

Musela jsem využít služeb místního taxi, protože jinak bych se takto brzo ráno na letiště nedostala. Taxík ale vyšel jen na deset euro, což mi v porovnání s autobusem, který na letiště jezdí za sedm euro, přišlo docela fér, navíc když vás vyzvedne přímo u domu. :)

Let byl opět klidný a rychlý a rázem jsem byla na prahu chladných, deštivých a větrných Helsinek.

bottom of page