top of page

Co nového v New Yorku?

Před nedávnem jsem se vrátila ze svého čtyřměsíčního pobytu ve Státech. Převážně jsem samozřejmě pracovala a vydělávala, ale i na zábavu a poznávání nových míst se našel čas.

Nejvíce svého volného/dovolenkového času jsem nejspíš strávila v milovaném New Yorku a ráda bych tedy shrnula, co mě oslovilo v tomhle městě nejvíce tentokrát a čemu bych se naopak při návštěvě New York City radila vyhnout.

One World Trade Center

Číslem jedna v New Yorku se pro mě stala Vež svobody (Freedom Tower), formálně známá jako One World Trade Center. Budova stojí v bezprostřední blízkosti památníku 9/11 tedy na místě, kde se původně tyčila Dvojčata. I tak se toho Američané nebáli a budova je se svými více než 541 metry třetí nejvyšší budovou světa. Pro mě je to nová dominanta New Yorku. Nejen že zaujme svou výškou a vzhledem, její observatoř nabízí i neskutečný výhled na město. Vstupné vyjde na 32 dolarů a lístky je určitě lepší koupit předem na určitý den a hodinu a netrávit pak moc času ve frontách.

Jelikož se zážitek z Freedom Tower jen těžko popisuje, nabízím krátké video pro zvědavce. Pro ty kteří mají rádi moment překvapení, doporučuji zajet do New Yorku a mrakodrap navštívit a zažít na vlastní kůži.

High Line

Pokud byste se domnívali, že jediným kusem přírody v tomto velkoměstě je Central Park, byli byste na omylu. Pro slunečné dny v New Yorku doporučuji procházku po High Line.

High Line je další kus zeleně táhnoucí se mezi bloky domů na místě bývalé newyorské železniční dráhy. Začíná na W 34th Street a končí na rohu Gansevoort a Washington Street. Procházet ji ale nemusíte celou, můžete "naskočit" anebo se odpojit na libovolných místech (cca po dvou blocích).

Stezka nabízí netradiční pohledy na New York. Tu na vás vykoukne Empire State Building, jinde zase v dálce můžete spatřit Sochu Svobody. A je samozřejmě i rájem pro botaniky.

Paper Presentation, Strand Book Store, Café Prague

Teď se přesuneme k tomu, kde v NYC nakoupit třeba suvenýry a kde naplnit pupíček.

A možná to vezmu odzadu a začnu již pravděpodobně známým Café Prague, což je restaurace nabízející české speciality. Takže pokud se vám stýská po domově je ideální zajít právě sem na roh 5th Ave a 19th Street a pochutnat si na gulášku, sladkých knedlících nebo zkusit snídani šampionů. (Svíčkovou moc nedoporučuji, ta jako od maminky nebyla.)

Pokud zůstanete na 19. ulici a posunete se směrem k 6. avenue narazíte na jedno vymazlené papírnictví - Paper Presentation. Kromě klasických kancelářských potřeb, se tady najdou kreativci všeho druhu, neboť se tu prodává i plno bavlnek, korálků, barev, pastelek, omalovánek, ale i hraček, "ptákovin" a suvenýrů.

Poslední tip je pro knihomoly anebo ty, kteří chtějí udělat radost svým blízkým nějakou hezkou knihou. Jedná se o Strand Book Store, na který jsem narazila cestou z Central Parku. Přesněji se jednalo o jeho pobočku/kiosek na ulici (E. 60th St & 5th Ave), kde se prostě přehrabujete v knihách. Obchod má ale i svoji kamennou centrálu.

Hostel, Couchsurfing nebo Airbnb?

Pokud se chystáte do New Yorku na déle než jen na otočku, je samozřejmě třeba uvažovat nad tím, kde složíte hlavu. Já jsem zatím měla možnost vyzkoušet tři typy ubytování. A tady se tedy konečně dostávám k tomu, co v New Yorku radši ne.

Sice jen asi tři noci, ale přece se mi podařilo v NYC sehnat hostitele přes Couchsurfing (historky o Jeffovi viz příspěvky loňského léta). Nepovažuji to za negativní zkušenost, ale hlavním problémem bylo, že hledání trvalo neskutečně dlouho, a závěrem (snad den před odjezdem do NYC) se nám ozval hostitel sám. Ostatní Newyorčané moc neodpovídali (chápu, že mají asi dost poptávek) anebo vypadali dosti podivně.

Bydlení v hostelu jsem okusila právě letos a za mě ne! Mohlo to být výběrem hostelu, ale i několik mých dalších kamarádů, kteří mají zkušenosti s jinými hostely říkali, že častokrát (pokud se jednalo o levnější hostel) bohužel kvalita odpovídala ceně. Já jsem tentokrát bydlela v B Hotelu a Hostelu ve Williamsburgu. Tuhle lokalitu jsem již znala, takže ta mě nemohla překvapit, ani hostel nevypadal na první pohled zle. Prvním problémem ovšem bylo, že tam například nebyl výtah. Vyjít tři patra strmých schodů s mým obřím kufrem a příručním zavazadlem nebyla sranda. Další problém pak nastal u samotného pokoje. I když jsme měly objednán dívčí pokoj pro šest, takový pokoj už hostel dávno nevede. Dostaly jsme sice cimru pro dvě, ale o velikosti asi 2,5 metru čtverečního s otevřeným stropem a z každé strany naší kukaně jsme vyfasovaly dvojici mužských spolubydlících. No co říct... že bych se extra dobře vyspala, když jsem slyšela chrápat celý hostel, kterým navíc pravidelně otřásal průjezd vozů vedle vedoucího metra, to ne...

Kde tedy v tom New Yorku přečkat noc? Já jednoznačně doporučuji Airbnb.

Využila jsem ho jak loni, tak letos a zkušenost pokaždé dobrá. I když tedy sdílíte s někým jeho byt nebo vám byt propůjčí, stále máte své sokromí, většínou čisto a ubytování najdete i pro více osob a za přijatelnou cenu. Pokud navíc Airbnb hostitele potkáte, většinou vám také rádi poradí, co zajímavého se nachází v okolí.

bottom of page